16 July 2009

Cobaan berpuasa...hehe

Hari ni dah masuk hari ke 3 30 aku menggantikan puasa.Dugaan betol nak ganti puasa ni.Kat opis ni meriah dengan makanan.I loikee...bayangkan kalo ader lebih kurang 20 orang staff..tak ker penuh pantry yang seciput memang dugaan cubaaan .Lebih² lagi pak guard kat depan ni..dah tau orang puasa dia menyibuk sibuk cerita pasal makanan..ikan patin lar masak lomak..cecah sambal tempoyak lar..Grrr..siap ko pak guard ko bising lagi aku zasss nanti..Opps lupa plak orang posa tak bole marah²..hehe mana ader marah..


Cerita pasal ganti puasa ni best.Bila tym waktu nak berbuka awal²lagi hubby dah pesan nak makan apa..makan kat mana..seronok betul.Yang paling terharu kalo hubby ada keje kat luar sanggup rushing balik segera yang boleh semata² nak berbuka ngan aku...uhuk..uhuk terharu betul.Bila sampai kat kedai makan hubby tolong jaga fatihi yang terkinja² sakan. Yang tak tahan Hubby lar yang paling excited sangat mengalahkan orang berpuasa order macam² siakap 3 rasa,tom yam,capcai,keropok,daging masak merah..Pastu dia suruh aku makan dulu kalo boleh habiskan semua...orang puasa katakan.. Apalagi bedal jer lar macam sang bedal.Lepas dah makan kenyang haruslah hubby pulak makankan.Sebagai isteri mithali tak daya aku nak habiskan semua lauk haruslah beringat kat hubby kan..kan..

Pastu balik umah hubby suruh aku baring² jap rehat dia kata oarang puasa ni lepas berbuka letih..huhu seronok aku dengar selalu macam ni kan best.Hubby siap offer lagi nak body massage tak?...Nak!! nak!! gatalnya aku..Pastu tengah sedap² diurut datanglar si kecik tur naik atas katil terus mencelah kat tengah² sambil duk menonggeng pandang muka mama muka papa langsung tak dipandang..cess..."Eeeeee...Eeeeeee" dia mengomel....
Hahaha..potong stim lar ...si kecik tur yakk....



*
*
*
*
*

"Mam mam maaa (mama)...Eeeee..Eeeee"(geli)

"Okay..oKay..jom sayang, gi toilet..mama wash"







Hehe..ni cobaan selepas berbuka lak...
Tamatlar cerita berbuka puasa untuk kali ini...
Esok nak ganti lagi..Insyallah...


5 comments:

Ayu said...

arrgghh..!! ko da ganti 3 hari ye, aku 1 pun belum, out of 8 days. susahnye nak ganti di tengah2 org tak pose ni, huhu.. dala skang mmg tgh gila2 makan smpai bulat gila da muka ni, hehe.. anyway, nice to hear the noti tihi in the middle..!

norfaisza said...

tihi mmg mcm tur..tak kasi can papa dia nak manja² ngan aku...tym tur lar dia terkedek² dtg menyelit²hehe...ganti puasa ni mmg BERCHENTA betol...bila laa nak abis..

Sitie BUm BUm said...

mcm tu gaya nk beyak ek?

faiszakee said...

siti bum bum: bukan gaya nak yak..tp dah yak punn..hehe..dia geli..nak cakap"mama tihi dh yak" x reti lagi..Eeeee..eee pun jadilar..ekeke...

aLiSh said...

Comelnya.... hai hurm huhuh tak tau hubby aku ngan anak aku comel macam tu tak... best sakan ada org urut....