- Posted using BlogPress from my iPhone
30 March 2011
10 March 2011
Babaiii POKO (",)
Lama x update pasal si kecik ni.Diam tak diam dah beso dah 3 thn lebih.Perangai mak aishhh boleh naik darah tinggi mak dia nasib mak dia muda.Agaknya tu kot salah satu sebab org berumur x bole peknen lagi haha mau hari hari fengsan bangun fengsan bangun.. ngehh ngehh..
As for now Tihi dah free diaper tp tym siang jer lar.
Ni semua pengasuh dia yg start potty training si kecik tur..pengasih betoll.
Alhamdulillah rajin kakak tur..
Tp masalahnya bler balik umah nangess nangess nak pakai pampers.Mama dia plak jenis x sampai ati end up pakaikn jugak..maner taknya bila kuar toilet jer si kecik tur terus lari masuk bilik amik pampers dgn bedak sendiri siap siap baring ats katil angkat montot sendiri yg tak tahan bedak dah siap tabur tinggal mama di balut jer... Haha kelaskan anak haku self servis lg.. Hehee
Tp kesian kt pengasuh dia penat penat ajar aku pulak manja manjakan dia..Pujuk punya pujuk lama lama si kecik tur dh bole free diaper kt umah aku ...
Tapi bukan pujuk kosong jer.. tak layannn dia
Macam macam aku tabur janji nak belikan itu ini..
Jgn ingat aku buat janji kosong kt dia.. Dulu tym dia kecik kecik bolelar now dia dh pandai tuntutt*lap peluh*
Ayat feveret dia
" mama cepat cepat saya nak tecing mama sy dh bukak suar"
Padahal taklar nak terkucil sajer nak buat mama dia gabra..
Pastu kt toilet dh pandai basuh sendiri siap sabun lagi...tak sangka dah beso anak hakuu*vangga*
Baju gulung tinggi tinggi kepit kt ketiak haha comel pandai pengasuh dia ajar ngehh ngehh...
Tp tym malam still pakai kan tak pepasal aku laki bini mimpi sedang bebulanmadu berenang renang di lautan air tuttt....:
Kadang aku tlupa nak pakai sedar sedar dia kejut mama bangun mama Tihi DAH tecing!!!
Haruuuu padan muka aku..
Skrg dah beli yg jenis pants,senang sket nak pakai pastu nampak cam comel sbb cutting dia ala ala cm pakai spender... Heheee...
Pakai pn tym nak tido ngn gi jenjalan jer... Tak kuasa aku tym tgh syok syok soping nak lari lari manja ke toilet..
Syukur alhamdulilah berjaya potty traning dia walaupun pd awalnya mcm mcm dugaan.
Yg penting kena byk byk bersabo...

Sopan sungguh duduk... Anak sapa lar nih...

Stok bulanan dah semakin berkurang 2 pek jer dh cukup kalo x mahu 1 hari 6 keping....
Fengsann...
- Posted using BlogPress from my iPhone
As for now Tihi dah free diaper tp tym siang jer lar.
Ni semua pengasuh dia yg start potty training si kecik tur..pengasih betoll.
Alhamdulillah rajin kakak tur..
Tp masalahnya bler balik umah nangess nangess nak pakai pampers.Mama dia plak jenis x sampai ati end up pakaikn jugak..maner taknya bila kuar toilet jer si kecik tur terus lari masuk bilik amik pampers dgn bedak sendiri siap siap baring ats katil angkat montot sendiri yg tak tahan bedak dah siap tabur tinggal mama di balut jer... Haha kelaskan anak haku self servis lg.. Hehee
Tp kesian kt pengasuh dia penat penat ajar aku pulak manja manjakan dia..Pujuk punya pujuk lama lama si kecik tur dh bole free diaper kt umah aku ...
Tapi bukan pujuk kosong jer.. tak layannn dia
Macam macam aku tabur janji nak belikan itu ini..
Jgn ingat aku buat janji kosong kt dia.. Dulu tym dia kecik kecik bolelar now dia dh pandai tuntutt*lap peluh*
Ayat feveret dia
" mama cepat cepat saya nak tecing mama sy dh bukak suar"
Padahal taklar nak terkucil sajer nak buat mama dia gabra..
Pastu kt toilet dh pandai basuh sendiri siap sabun lagi...tak sangka dah beso anak hakuu*vangga*
Baju gulung tinggi tinggi kepit kt ketiak haha comel pandai pengasuh dia ajar ngehh ngehh...
Tp tym malam still pakai kan tak pepasal aku laki bini mimpi sedang bebulanmadu berenang renang di lautan air tuttt....:
Kadang aku tlupa nak pakai sedar sedar dia kejut mama bangun mama Tihi DAH tecing!!!
Haruuuu padan muka aku..
Skrg dah beli yg jenis pants,senang sket nak pakai pastu nampak cam comel sbb cutting dia ala ala cm pakai spender... Heheee...
Pakai pn tym nak tido ngn gi jenjalan jer... Tak kuasa aku tym tgh syok syok soping nak lari lari manja ke toilet..
Syukur alhamdulilah berjaya potty traning dia walaupun pd awalnya mcm mcm dugaan.
Yg penting kena byk byk bersabo...
Sopan sungguh duduk... Anak sapa lar nih...
Stok bulanan dah semakin berkurang 2 pek jer dh cukup kalo x mahu 1 hari 6 keping....
Fengsann...
- Posted using BlogPress from my iPhone
08 January 2011
Mandi manda di shopping mall
Dah tajuk pun mandi manda so aktiviti seharian adalah penuh dengan mandi manda sampai naik lencun kami anak beranak.Ada ker mandi tak basah?? ada jer cuba tanya orang mabuk kepayang laju jer angguk.
Destinasi pertama adalah ke JB..
Hubby kata ada indoor swimming pool.. Mulanya ingatkan kt hotel tp beriya iya hubby kata dlm mall.
Kali ini tabik spring lar kt hubby bukan main terror tanya kt pakcik google tur.Cess aku ingat aku lg terror tp bila aku google sumernya kuar nama hotel...benda senang cam tur pun tak dapat..Alaa sajer jer bg can*sedapkan hati*
Kali ni pegi JB tak ikut highway tp ikut jln lamer dan rasa lagi jauh kot tp nice view lar sbb kiri kanan kawasan ladang kelapa sawit..tp takper coverage enfon full bar babe..
Tempat swimming tur sebenarnya kt Today's Mall Ulu Tiram JB jumpa jer signboard UT terus jer pastu dh nampak Mall tur..amboi explain cam aku terror jer tp first tym sampai saner takut takut juga sesat tp bila call staff kt situ sgtlah baik hati dan bg correct direction sampailah kita org sampai kt sana fuhhh lega..

Parking free harga tiket pd hari wiken RM20 utk dewasa dan RM 15 utk kanak kanak.Dibuka setiap hari dr pukul 10am..

Muka hepi tak sabo nak mandi

Muka epi the very setelah berjaya mengecutkan mak bapaknya...kecut takper sejuk giler okay coz kena air cond dlm mall

Buat aksi senget dengan harapan tuan punya blog kelihatan sangat ramping kurus menawan

Chenta hatiku

Budak kecik ni tak main arr games bawah umur x besh..

Pasni leh pinjam kete papa main kat trek...tapi saya pendek confirm tak lepass

Okay ni bukan posing semata ..benda ni cam roller skate tp tayar dia beso dah mcm tayar kete.. At first rasa susah giler pastu tetiba bole pandai terus..tipu jer..byk kali jatuh

Hubby's turn dasat arr tunggu gak biler nak jatuh gedebuk tp x pun ni msti roller tur dah rosak..hehee

On the way back singgah back singgah jap air terjun kota tinggi dah dekat belas tahun x jejak.
Okaylar ada perubahan tp masuk kena byr x silap dewasa RM7.50 kanak kanak bawah 3 thn free parking kete RM3..pastu no outside food nak camping sambil menjamu selera silakan di kaw parking lot....huhhhh dasat arrr tp nampak juga pengunjung bawa mknan kt dlm OK jer...ntahhh
Balik umah penat-nak-pengsan almaklum lar dah penat tunjuk aksi kuak-lentang-sakit badan-jatuh terlentang.....
- Posted using BlogPress from my iPhone
Destinasi pertama adalah ke JB..
Hubby kata ada indoor swimming pool.. Mulanya ingatkan kt hotel tp beriya iya hubby kata dlm mall.
Kali ini tabik spring lar kt hubby bukan main terror tanya kt pakcik google tur.Cess aku ingat aku lg terror tp bila aku google sumernya kuar nama hotel...benda senang cam tur pun tak dapat..Alaa sajer jer bg can*sedapkan hati*
Kali ni pegi JB tak ikut highway tp ikut jln lamer dan rasa lagi jauh kot tp nice view lar sbb kiri kanan kawasan ladang kelapa sawit..tp takper coverage enfon full bar babe..
Tempat swimming tur sebenarnya kt Today's Mall Ulu Tiram JB jumpa jer signboard UT terus jer pastu dh nampak Mall tur..amboi explain cam aku terror jer tp first tym sampai saner takut takut juga sesat tp bila call staff kt situ sgtlah baik hati dan bg correct direction sampailah kita org sampai kt sana fuhhh lega..
Parking free harga tiket pd hari wiken RM20 utk dewasa dan RM 15 utk kanak kanak.Dibuka setiap hari dr pukul 10am..
Muka hepi tak sabo nak mandi
Muka epi the very setelah berjaya mengecutkan mak bapaknya...kecut takper sejuk giler okay coz kena air cond dlm mall
Buat aksi senget dengan harapan tuan punya blog kelihatan sangat ramping kurus menawan
Chenta hatiku
Budak kecik ni tak main arr games bawah umur x besh..
Pasni leh pinjam kete papa main kat trek...tapi saya pendek confirm tak lepass
Okay ni bukan posing semata ..benda ni cam roller skate tp tayar dia beso dah mcm tayar kete.. At first rasa susah giler pastu tetiba bole pandai terus..tipu jer..byk kali jatuh
Hubby's turn dasat arr tunggu gak biler nak jatuh gedebuk tp x pun ni msti roller tur dah rosak..hehee
On the way back singgah back singgah jap air terjun kota tinggi dah dekat belas tahun x jejak.
Okaylar ada perubahan tp masuk kena byr x silap dewasa RM7.50 kanak kanak bawah 3 thn free parking kete RM3..pastu no outside food nak camping sambil menjamu selera silakan di kaw parking lot....huhhhh dasat arrr tp nampak juga pengunjung bawa mknan kt dlm OK jer...ntahhh
Balik umah penat-nak-pengsan almaklum lar dah penat tunjuk aksi kuak-lentang-sakit badan-jatuh terlentang.....
- Posted using BlogPress from my iPhone
15 December 2010
Weekend Gateway
Cuti weekend last week yg dh berkurun ni ..kurun ke cakap lar bulan lepas sudah..kita org gi Melaka .Lagipun dekat ngan Johor so taklar sakit pinggang nak duk berjam jam dlm keretapi ni..tipu jer ..naik kete sudah.Melaka ni byk tempat tempat bersejarah yg bole kita lawati hahaa ayat tak bole blahh.Ni dah jadi mak orang haruslah cenggini..sila ngaku..
Yang paling dasat kita orang telah berjaya utk tidak singgah atau cuba cuba utk menyinggah di mana mana shopping mall yg ada di sini.. harus bangga lakiku dpt bini gini rupa...jimat.. Sebenarnya x bawa stroller so padan lar muka...Destinasi pilihan adalah ke zoo..Zoo Melaka yer bukan Zoo Negara..
Saje nak expose fatihi ngan animals..yang tak tahan sumer dia cakap betul walaupun byk tak betul, lembu jadi kuda , burung bukan burung tapi birds..hahaa dan tau rupa gajah rupa monyet hahaa hepi mak

Tempat wajib posing kn nnti dah beso mama cite x caya pulak

Chenta hati walaupun makan hati

Bagus betol budak ni sblm melihat binatang haruslar membaca dulu kan nnti papa kelentong gajah tur badak sumbu siku kan ajer....lariiiks

Abaikan lengan yg dah rupa belalai gajah ... Samekee
Berani cakaplar!!!

Menunggang Blacky nasib ko kar black xpe cepat sket kurus yer

Haha Tihi tak pandai nak buat "peace"...
Sekian dulu cerita di Zoo Melaka mmg lar adeke org pg sana panggil Zoo Johor..ade ade...
.
- Posted using BlogPress from my iPhone
Yang paling dasat kita orang telah berjaya utk tidak singgah atau cuba cuba utk menyinggah di mana mana shopping mall yg ada di sini.. harus bangga lakiku dpt bini gini rupa...jimat.. Sebenarnya x bawa stroller so padan lar muka...Destinasi pilihan adalah ke zoo..Zoo Melaka yer bukan Zoo Negara..
Saje nak expose fatihi ngan animals..yang tak tahan sumer dia cakap betul walaupun byk tak betul, lembu jadi kuda , burung bukan burung tapi birds..hahaa dan tau rupa gajah rupa monyet hahaa hepi mak
Tempat wajib posing kn nnti dah beso mama cite x caya pulak
Chenta hati walaupun makan hati
Bagus betol budak ni sblm melihat binatang haruslar membaca dulu kan nnti papa kelentong gajah tur badak sumbu siku kan ajer....lariiiks
Abaikan lengan yg dah rupa belalai gajah ... Samekee
Berani cakaplar!!!
Menunggang Blacky nasib ko kar black xpe cepat sket kurus yer
Haha Tihi tak pandai nak buat "peace"...
Sekian dulu cerita di Zoo Melaka mmg lar adeke org pg sana panggil Zoo Johor..ade ade...
.
- Posted using BlogPress from my iPhone
16 November 2010
Happy Weekend
Dah lama x update..
Orang update
seminggu sekali haku update 3 bulan sekali...muahaha..
Fatihi dah semakin bujang tahun depan bulan Jan dia dah masuk 3 tahun..cepatkan dan Tihi masih seorang lagi.
Last weekend bawa si kecik tur mengukur mall kt Kluang ni...budak kecik pun tau nak berjalan "ma jom ma gi kuang mall gi giant yie nat arr duk umah" PENAT yer!!!!mama yg penat nak rercabut pinggang kemas mainan dia bersepah sepah.."pat ma kai dudung" hahaa bagus anak mama ni alim gitu...ikut perangai saper lar ni...
Pergi mall tak bawa stroller Fatihi bukan kemain excited.Tak main arr dukung dukung si kecik tur tak hingin dia..Hubby ajak mkn kt SR sebelum operasi mengukur mall dimulakan..tp si kecik ni dah pandai demand siap tunjuk tunjuk kek kek yg dia suka.Hubby pun layankan sebab kek kek yg dia suka adalah memenuhi tekak mak bapaknya..ekekee..Kek saje x cukup OK maka haruslah disertakan dgn beberapa sajian yg sememangnya boleh merosakkan diet semingguku...erm dietke....

Air ni si kecik punya sorang..mama tukang pegang jer



HAPPY WEEKEND UOLS
- Posted using BlogPress from my iPhone
Orang update
seminggu sekali haku update 3 bulan sekali...muahaha..
Fatihi dah semakin bujang tahun depan bulan Jan dia dah masuk 3 tahun..cepatkan dan Tihi masih seorang lagi.
Last weekend bawa si kecik tur mengukur mall kt Kluang ni...budak kecik pun tau nak berjalan "ma jom ma gi kuang mall gi giant yie nat arr duk umah" PENAT yer!!!!mama yg penat nak rercabut pinggang kemas mainan dia bersepah sepah.."pat ma kai dudung" hahaa bagus anak mama ni alim gitu...ikut perangai saper lar ni...
Pergi mall tak bawa stroller Fatihi bukan kemain excited.Tak main arr dukung dukung si kecik tur tak hingin dia..Hubby ajak mkn kt SR sebelum operasi mengukur mall dimulakan..tp si kecik ni dah pandai demand siap tunjuk tunjuk kek kek yg dia suka.Hubby pun layankan sebab kek kek yg dia suka adalah memenuhi tekak mak bapaknya..ekekee..Kek saje x cukup OK maka haruslah disertakan dgn beberapa sajian yg sememangnya boleh merosakkan diet semingguku...erm dietke....
Air ni si kecik punya sorang..mama tukang pegang jer
HAPPY WEEKEND UOLS
- Posted using BlogPress from my iPhone
10 August 2010
22 April 2010
Semuanya di hujung jariii....
Lama betol blog ni tak berupdate.Macam takde idea jer nak tulis..tapi kalo blogwalking bukan kemain,kalo ader award blogwalking tegar confirm dapat...
Okiee sekarang ini sangat hepiiii kerana sudah boleh surfing-blogwalking-facebooking-blogging anytime anywhere...hepi makkk...tak perlu lagi nak tunggu wifi connection,stx zone dan yang sewaktu dengannya ..heheee sbb sy telah melanggan celcom data package RM38 sungguh mudah ,murah dan berbaloi-baloi.
WOW....thank you CELCOM i lap you.....
Best tak??
Apa lagi jomlar beramai-ramai subcribe CELCOM DATA...berbaloi-baloiii...
Okiee sekarang ini sangat hepiiii kerana sudah boleh surfing-blogwalking-facebooking-blogging anytime anywhere...hepi makkk...tak perlu lagi nak tunggu wifi connection,stx zone dan yang sewaktu dengannya ..heheee sbb sy telah melanggan celcom data package RM38 sungguh mudah ,murah dan berbaloi-baloi.
As for me data RM38 ni OK sbb just nak browse through mobile. Kalo nak guna PC atau laptop tak recommend OK...speed dia 128 kbps .The data is limited to 500MB per month. If you exceed this data limit, you will experience slower speed for the month. Kini semuanya dihujung jari jer...huhu... kalo sebelum ni bayar bil untuk data jer dah seratus lebih sebulan.. itu baru sebulan..kalo berbulan-bulan mau bengkok poket laki haku ..
Thank laling hubby sbb belikan handphone E-series ni. Mmg sangat bestlar for internet use and 2 thumbs up for the pics yang sangat clear...walaupun x boleh lawan dengan kuality compact camera tp senang nak usung ke sana sini...mudah... all in one... oh yerr...entry kali ini ditulis via hp..see..mudahkan ...ekeke...
Thank laling hubby sbb belikan handphone E-series ni. Mmg sangat bestlar for internet use and 2 thumbs up for the pics yang sangat clear...walaupun x boleh lawan dengan kuality compact camera tp senang nak usung ke sana sini...mudah... all in one... oh yerr...entry kali ini ditulis via hp..see..mudahkan ...ekeke...
Dan yang paling best sekali ialah
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
WOW....thank you CELCOM i lap you.....
Best tak??
Apa lagi jomlar beramai-ramai subcribe CELCOM DATA...berbaloi-baloiii...
Subscribe to:
Posts (Atom)

